Egyre gyakrabban nem ér el az információ mindenkihez, ráadásul torzul és a káosz nem csillapodik.
Jobban kézben kellene tartani a vállalaton belüli kommunikációt?
Erősíteni kellene a szervezeti kultúrát?
A kérdések egy fejlesztendő területre világítanak rá, amely nem más, mint a
BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓ
A belső kommunikáció legalább annyi törődést igényel, ha nem többet, mint a kifelé irányuló PR tevékenység vagy a marketing. Mégis, mintha kicsit háttérbe szorulna, holott már azt sem kell bizonyítani, hogy a munkáltatói márka szempontjából is mennyire jelentős a tudatos szervezése, menedzselése és fejlesztése.
Van erre tuti recept?
Kapom meg sokszor a választ, amire én azt válaszolom: Nem igazán. Ennek oka, hogy a kommunikáció javítása nem egy polcról levehető dobozos megoldás, hanem egy egyedi fejlesztés eredménye lehet. Ez pedig időt igényel, hiszen meg kell határoznunk a probléma gyökerét, az elérni kívánt célt, a rendelkezésre álló eszközökből próbálkozások útján kell kiválasztanunk a legjobbat és mindaddig kell továbbfejleszteni, gyakorolni, amíg az adott szervezeti kultúrában az érezhető változások meg nem nyilvánulnak.
Tréningjeimen apró változásokat tudunk elérni a résztvevőkkel, ami jobb esetben jó gyakorlatként el tud terjedni az egész vállalkozásban. Ez azonban csak félsiker és ez nem lehet elég. Ezen a ponton jött el a pillanat, hogy magam is átértékeltem egy korábbi ajánlásomat (amit ennek a blogbejegyezésnek a végén olvashatsz: Hogyan csillapítsd a káoszt? Tippem: Belső kommunikáció). Egy jobb megoldáson kezdtem el gondolkodni, így alakult ki az Interim menedzseri szolgáltatásom egyik profilja, amely kifejezetten a belső kommunikációra fókuszál.
A „KOMMUNIKÁCIÓ MENEDZSER” profil keretén belül az együttműködés az alábbi feladatokra irányul:
- A szervezeten belüli kommunikáció rendszerének kialakulására és/vagy fejlesztésére összpontosítunk.
- Stratégiát dolgozunk ki és felépítjük a megvalósítás többlépcsős folyamatát, gondolva az Employer Branding alakítására is.
- Segítek a kommunikációs csatornák kiépítésében, fejlesztésében és működtetésében.
- Közösen alakítjuk ki a vállalat belső hangját, lefektetjük a tartalomgyártás alapjait.
- Gondot fordítunk a munkavállalói elégedettség mérésére és növelésére.
- Kommunikációra, együttműködésre irányuló készségfejlesztő workshopokat, tréningeket szervezünk és valósítunk meg.
- Megtalálom és felkészítem azt a személyt, aki hosszú távon felelőse lesz a belső kommunikációnak.